Preskoči na vsebino

Napredna delavnica programiranja v jezikih C in C++

  • 20. 03. 2024 - 08. 05. 2024
  • Srednješolci in učenci 9. razreda. Udeleženci potrebujejo programersko predznanje.
  • 10 udeležencev
  • Spletna srečanja
  • Vsa prosta mesta so zasedena, zato prijave niso več mogoče.

Vsebina

Delavnica za mlade s področja programskih jezikov C in C++, ki bo potekala preko spletnih srečanj. Delavnica je brezplačna in zajema 22 šolskih ur.

Udeleženci se boste seznanili s programiranjem, spotoma pa se boste učili tudi algoritmičnega razmišljanja. Tako programiranje kot sposobnost algoritmičnega razmišljanja veljata za temeljni spretnosti v okviru računalništva in informatike, obenem pa ta okvir krepko presegata, saj sta uporabni tudi na številnih drugih tehniških in celo netehniških (npr. družbenih ali humanističnih) področjih. Kdor zna programirati, zna delati s podatki, podatki pa so, kot radi rečemo, zlato informacijske družbe. Delavnica bo osredotočena na tekmovalno programiranje, toda ne zaradi samih tekmovanj, ampak predvsem zaradi pozitivnih “stranskih učinkov”, ki jih prinaša tekmovalno programiranje. Tekmovalni programer mora biti sposoben iz kompleksnega besedila izluščiti podane zahteve in izdelati program, ki zahteve v celoti izpolnjuje. Program se obravnava kot pravilen le v primeru, če na vsak testni vhod odgovori s popolnoma pravilnim izhodom. Veščine, ki jih tekmovalci pridobivajo z reševanjem tekmovalnih nalog, ne koristijo samo njim, ampak dolgoročno tudi družbi kot celoti: ko se bodo tekmovalni programerji prelevili v poklicne programerje, bodo pridobljene veščine nehote prenesli tudi na svoje delovno področje, zato lahko upamo, da bo jutrišnja programska oprema zanesljivejša, učinkovitejša in varnejša od današnje.

Komunikacija in sodelovanje: Glavni poudarek je sicer na tekmovalnem programiranju, kljub temu pa vidika komunikacije in sodelovanja nikakor ne bomo zanemarili.

Ustvarjanje digitalnih vsebin: Programiranje je najpristnejša in najbolj neposredna veščina za ustvarjanje digitalnih vsebin. Če digitalne vsebine ustvarjamo brez programiranja, z obstoječim uporabniškim programom, smo nujno omejeni na uporabniški vmesnik, ki ga ponuja ta program. Če programiramo sami, pa imamo popoln nadzor nad ustrojem in delovanjem digitalnega izdelka, ki ga ustvarjamo. veščino programiranja krepimo že po definiciji, saj je projekt osredotočen na tekmovalno programiranje.

Reševanje problemov: Tekmovalno programiranje je reševanje problemov že samo po sebi. Marsikatera tekmovalna naloga se nanaša na probleme iz realnega sveta, prav vse pa krepijo veščine reševanja problemov, ki jih bodo udeleženci delavnice lahko kasneje s pridom izkoristili v času študija in v svojem poklicnem življenju.

Kreativna uporaba digitalnih tehnologij: Programiranje nam omogoča, da digitalno tehnologijo uporabljamo brez omejitev, ki nam jih določajo uporabniški programi. Na ta način smo lahko bistveno bolj kreativni, kot bi bili, če bi digitalno tehnologijo uporabljali le s pomočjo že napisanih aplikacij.

Spletni bonton: Računalniška tekmovanja od udeležencev zahtevajo spoštovanje določenih pravil vedenja, med katera sodi tudi spletni bonton.

Delavnica bo potekala po spodnjem programu ob sredah med 17.30 in 20.00. Predvideni termini so: 20. 3., 27. 3., 3. 4., 10. 4., 17. 4., 24. 4. in 8. 5.

Okvirni program:

Teden 1: Spremenljivke, tipi, krmilni konstrukti, funkcije.
Teden 2: Kazalci, tabele in reference.
Teden 3: Strukture, razredi in objekti.
Teden 4: Predloge.
Teden 5: Vsebovalniki.
Teden 6: Algoritmi in iteratorji.
Teden 7: Spletni bonton in razno.

Vodja in mentorji

Dr. Luka Fürst je zaposlen na ljubljanski Fakulteti za računalništvo in informatiko, kjer predava predmet Programiranje. Za različne ciljne skupine je izvedel že več tečajev, delavnic in poletnih šol na temo programiranja. Je soavtor univerzitetnega učbenika Java skozi primere in interaktivnega srednješolskega učbenika Računalništvo in informatika. Je dolgoletni Zotkin sodelavec in kot sestavljalec nalog sodeluje pri programerskih tekmovanjih pod okriljem ZOTKS in pri Univerzitetnem programerskem maratonu, je pa tudi del ekipe, ki skrbi za pripravo dijakov na mednarodne računalniške olimpijade.

Kaj potrebujem?

Udeleženci potrebujejo dostop do računalnika z nameščenim prevajalnikom in razvojnim okoljem za C/C++ ter delujočo internetno povezavo.

Soorganizatorji in podporniki

Izvedbo projekta v okviru Programa usposabljanj otrok in mladih za krepitev digitalnih kompetenc ter spodbujanje in promocijo naravoslovnih in tehniških poklicev, sofinancira Ministrstvo za digitalno preobrazbo.  

Prijave

Prijave sprejemamo do zasedbe mest oziroma najkasneje do 18. marca 2024. Prijave sprejemamo izključno prek spletnega prijavnega sistema, prek elektronske pošte niso možne niti prijave niti rezervacije mest. Navodila za prijavo in povezavo do prijavnega sistema najdete tukaj.

Obdelovalec podatkov se zavezuje, da bo s prejetimi osebnimi podatki udeležencev ves čas ravnal v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) in Splošno uredbo o varstvu podatkov in da se podatki zbirajo izključno za namene poročanja o izvedbi aktivnosti Ministrstvu za digitalno preobrazbo.

Dodatne informacije

Na telefonski številki 01 62 03 693 oziroma e-naslovu aljosa.seljak@zotks.si.

Podporniki