Kemija za učence
Ključni datumi
Rok za oddajo prijave
do 14. ure
Šolsko tekmovanje
Začetek med 12.45 in 13.30
Rok za vpis rezultatov šolskega tekmovanja
do 16. ure
Objava seznama uvrščenih na regijsko tekmovanje
ob 12. uri
Regijsko tekmovanje
15 lokacij, ob 9. uri
Objava seznama uvrščenih na državno tekmovanje
Državno tekmovanje
ob 12.00
Lokacija tekmovanja
Lokacije regijskega tekmovanja so:
Oznaka regije | Gostiteljica tekmovanja |
---|---|
MA | OŠ Janka Glazerja, Ruše |
LB | OŠ Šmartno v Tuhinju |
DA | OŠ Sava Kladnika, Sevnica |
PA | OŠ Franceta Prešerna, Črenšovci |
GA | OŠ prof. dr. Josipa Plemlja, Bled |
KA | OŠ Franja Goloba, Prevlje |
KP | OŠ Oskarja Kovačiča, Škofije |
GR | OŠ Frana Erjavca, Nova Gorica |
PT | OŠ Videm pri Ptuju |
NA | OŠ Rudolfa Ukoviča, Podgrad |
ZD | OŠ Šmarje – Sap |
CA | OŠ Zreče |
CB | OŠ Ljubečna |
LA | OŠ 8 talcev, Logatec |
MB | OŠ Maksa Durjave, Maribor |
Državno tekmovanje gosti Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo UL
Vsebina tekmovanja
Tekmovalna skupina | Vsebine tekmovanja |
---|---|
8. razred | Šolsko izbirno tekmovanje |
Učni načrt NARAVOSLOVJE (2011); Operativni cilji in vse predlagane vsebine (tudi izbirne) vsebinskih sklopov:
(1) Snovi (2) Vplivi človeka na okolje (kemijske vsebine sklopa). ter Učni načrt KEMIJA (2011); Operativni cilji in vse predlagane vsebine (tudi izbirne) vsebinskih sklopov: (3) Kemija je svet snovi (4) Atom in periodni sistem elementov. |
|
Regijsko tekmovanje | |
Vse vsebine zajete šolske ravni.
ter Učni načrt KEMIJA (2011); Operativni cilji in vse predlagane vsebine (tudi izbirne) vsebinskih sklopov: (5) Povezovanje delcev. |
|
Državno tekmovanje | |
Vse vsebine zajete na regijski in šolski ravni.
ter Učni načrt KEMIJA (2011); Operativni cilji in vse predlagane vsebine (tudi izbirne) vsebinskih sklopov: (6) Kemijska reakcija (7) Elementi v periodnem sistemu. |
|
9. razred | Šolsko izbirno tekmovanje |
Vsi operativni cilji in vse predlagane vsebine (tudi izbirne) vsebinskih sklopov Učnega načrta KEMIJA (2011) zajetih v 8. razredu.
ter Učni načrt KEMIJA (2011); Operativni cilji in vse predlagane vsebine (tudi izbirne) vsebinskih sklopov: (1) Kisline, baze in soli (2) Družina ogljikovodikov s polimeri. |
|
Regijsko tekmovanje | |
Vse vsebine zajete na šolski ravni.
ter Učni načrt KEMIJA (2011); Operativni cilji in vse predlagane vsebine (tudi izbirne) vsebinskih sklopov: (3) Kisikova družina organskih spojin – alkoholi, aldehidi, ketoni, karboksilne kisline in estri; maščobe; mila. |
|
Državno tekmovanje | |
Vse vsebine zajete na regijski in šolski ravni.
ter Učni načrt KEMIJA (2011); Operativni cilji in vse predlagane vsebine (tudi izbirne) vsebinskih sklopov: (4) Kisikova družina organskih spojin – ogljikovi hidrati; kondenzacijski polimeri (5) Množina snovi. (6) Dušikova družina organskih spojin – aminokisline; beljakovine. |
Na vsaki ravni tekmovanja v 8. in 9. razredu bodo prisotne tudi naloge povezane z eksperimentalnim delom. Na šolskem tekmovanju je od 10 tekmovalnih nalog ena naloga takšna, ki izhaja neposredno iz eksperimenta, na regijski ravni sta to do dve, na državni ravni pa so to do tri naloge. Vsebina eksperimentov je vezana na razpisano vsebino.
Pripravljalna gradiva
Pomagate si lahko z nalogami na našem spletnem mestu in s priporočeno literaturo. Podan je pregled učbenikov, ki so potrjeni. Priporočamo, da ne uporabljate učbenikov in drugih gradiv, ki ne veljajo več.
– A. Gabrič, S. A. Glažar, M. Slatinek-Žigon: Kemija danes 1, Učbenik za 8. razred devetletne osnovne šole, (Raziskovalec 8). 1. izd., DZS, Ljubljana, 2010.
– A. Gabrič, S. A. Glažar, M. Slatinek-Žigon, M. Graunar: Kemija danes 2, Učbenik za 9. razred devetletne osnovne šole, (Raziskovalec 9). 1. izd., DZS, Ljubljana, 2010.
– S. A. Glažar, M. Graunar, B. Modec, Barbara Šket, Boris Šket: Kemija danes: učenje z nalogami: zbirka nalog za 8. in 9. razred devetletne osnovne šole, (Raziskovalec 8), (Raziskovalec 9). 1. izd., DZS, Ljubljana, 2010.
– S. A. Glažar, A. Godec, M. Vrtačnik, K. S. Wissiak Grm: Moja prva kemija 1: kemija za 8. razred devetletne osnovne šole. 1. izd., Modrijan, Ljubljana, 2009.
– S. A. Glažar, A. Godec, M. Vrtačnik, K. S. Wissiak Grm: Moja prva kemija 2: kemija za 9. razred devetletne osnovne šole, Učbenik. 1. izd., Modrijan, Ljubljana, 2008.
– A. Kornhauser, M. J. Frazer: Pogled v kemijo 8, Učbenik za osmi razred osnovne šole. 1. izd., Cankarjeva založba, Ljubljana, 2003.
– A. Kornhauser, M. J. Frazer: Pogled v kemijo 9, Učbenik za deveti razred osnovne šole. 1. izd., Mladinska knjiga, Ljubljana, 2005.
– M. Košele, V. Ferk, M. Fir, M. Sajovec, T. Pufič, J. Lešnik: Kemija 8, Učbenik za 8. razred devetletne osnovne šole, TZS, Ljubljana, 2004.
– I. Zbašnik Zabovnik, R. Ipavec, N. Režek Donev, I. Sajovic, S. Jamšek: Kemija 9, Učbenik za 9. razred devetletne osnovne šole, TZS, Ljubljana, 2005.
– A Smrdu: Od atoma do molekule. Učbenik za kemijo v 8. razredu osnovne šole, Jutro, Ljubljana, 2012
– A. Smrdu: Od atoma do makromolekule. Učbenik za kemijo v 9. razredu osnovne šole, Jutro, Ljubljana, 2013.
– I. Devetak, T. Cvirn Pavlin, S. Jamšek: Peti element 8- učbenik za kemijo v osmem razredu osnovne šole, Rokus Klett, Ljubljana 2010.
– I. Devetak, T. Cvirn Pavlin, S. Jamšek, V. Pahor: Peti element 9- učbenik za kemijo v devetem razredu osnovne šole, Rokus Klett, Ljubljana 2011.
– M. Slapničar, N. Kolaković: Kemija 8, Samostojni delovni zvezek s poskusi za kemijo v osmem razredu osnovne šole, 2. izd., Mladinska knjiga, Ljubljana, 2021.
– S. A. Glažar, A. Godec, M. Vrtačnik, K. Wissiak Grm: Moja prva kemija 1, Samostojni delovni zvezek za 8. razred osnovne šole, 1. izd., Modrijan, Ljubljana, 2020.
– M.Slapničar, N. Kolaković: Kemija 9, Samostojni delovni zvezek s poskusi za kemijo v devetem razredu osnovne šole, 1. izd., Mladinska knjiga, Ljubljana, 2022.
– S. A. Glažar, A. Godec, M. Vrtačnik, K. Wissiak Grm: Moja prva kemija 2, Samostojni delovni zvezek za 9. razred osnovne šole, 1. izd., Modrijan, Ljubljana, 2021.
Prijavnina
Prijavnine NI, ker tekmovanje izpolnjuje pogoje za selekcijsko tekmovanje.
Razglasitev rezultatov in nagrade
Rezultati bodo objavljeni v skladu s 32. in 33. členom Pravilnika o tekmovanju iz kemije.
Podelitev zlatih priznanj in nagrad bo na posebni prireditvi v juniju 2025. Datum in lokacija prireditve bosta določena naknadno in objavljena na spletni strani ZOTKS. Vsi nagrajenci bodo prejeli vabila na prireditev.
Srebrna in bronasta priznanja prejmejo tekmovalci na šolo. V primeru napačnega vnosa podatkov v ZOTKiS, si ZOTKS pridržuje pravico zaračunavanja stroškov, ki nastanejo s ponovnim pošiljanjem priznanj.
Najuspešnejši tekmovalci v posamezni skupini prejmejo za nagrado brezplačno udeležbo na strokovni ekskurziji, ki jo bo organizirala ZOTKS v letu 2025.
Najboljši trije v posamezni skupini prejmejo za nagrado brezplačno udeležbo na enem izmed taborov, ki jih bo organizirala ZOTKS v poletnih mesecih 2025.
Način izbora ekipe za mednarodna tekmovanja
V ekipo za Mednarodno mladinsko naravoslovno olimpijado, ki je praviloma vsako leto konec novembra ali v začeteku decembra, se uvrsti šest (6) osmošolk/osmošolcev ali devetošolk/devetošolcev, ki so izbrani po merilih, zapisanih v nadaljevanju.
- Za člane olimpijske ekipe lahko kandidirajo učenke in učenci 8. in 9. razreda osnovne šole (v šolskem letu N-1/N oziroma preteklem šolskem letu), ki 31. decembra v letu olimpijade (leto N) še ne bodo dopolnili 16. let.
- V preteklem šolskem letu (ko so obiskovali 8. ali 9. razred) so se udeležili tekmovanja v znanju kemije za Preglova priznanja in na državnem tekmovanju dosegli najboljša mesta. Tako se na osnovi svojega rezultata uvrstijo v ožji izbor okoli 50 kandidatov za končno olimpijsko ekipo (približno 25 najboljših tekmovalcev s tekmovanja v znanju kemije za Preglova priznanja in/ali približno 25 najboljših tekmovalcev s tekmovanja v znanju fizike za Stefanova priznanja). V primeru deljenja mest, se v ožji izbor lahko uvrsti več kot 25 tekmovalcev s tekmovanja v znanju kemije za Preglova priznanja. Izmed vseh jih bomo na koncu in glede na zadnji izbirni preizkus, v olimpijsko ekipo izbrali šest (6).
- Kandidate povabimo na prve spomladanske priprave (proti koncu junija), ki so za vse, ki bi se želeli udeležiti prvega izbirnega preizkusa, obvezne.
- Po zaključenih spomladanskih pripravah se izvede prvi izbirni preizkus. Preizkus traja tri ure in kandidati za člane ekipe rešujejo naloge iz vseh treh naravoslovnih področij (fizika, kemija, biologija).
- V nadaljnji ožji izbor kandidatov za olimpijsko ekipo se uvrsti 12 učenk in učencev, ki so na prvem izbirnem preizkusu dosegli najboljše rezultate.
- V drugi polovici avgusta oziroma začetku septembra, organiziramo nove intenzivne priprave, ki se jih morajo izbrani kandidati obvezno udeležiti.
- Po zadnjih pripravah (predvidoma konec septembra) organiziramo drugi izbirni preizkus, na katerem kandidati za člane ekipe zopet rešujejo naloge iz vseh treh naravoslovnih področij (fizika, kemija, biologija). Izbirni preizkus tekmovanje traja vsaj tri polne ure.
- V olimpijsko ekipo se uvrsti šest učenk oziroma učencev, ki so na drugem izbirnem preizkusu dosegli najboljši rezultat.
- Po izbiri ekipe, se v oktobru/novembru za člane olimpijske ekipe organizirajo tretje priprave, ki so za vse člane ekipe obvezne.