Programiranje za učence
Ključni datumi
Rok za oddajo prijave na šolsko tekmovanje
Šolsko tekmovanje
Po 6. šolski uri
Rok za vpis rezultatov šolskega tekmovanja
Državno tekmovanje
Ob 9.00 uri
Lokacija tekmovanja
Šolsko tekmovanje se izvaja na osnovnih šolah ali posebnih zavodih, ki izvajajo računalniško izobraževanje.
Državno tekmovanje bo potekalo 8. marca 2025 na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko UM.
Vsebina tekmovanja
Tekmovanje poteka v programiranju s programom LOGO (MSW/FMS LOGO verzije ali učno okolje logo 1.0.), pascal (FPC), python (Python 3) in v programu scratch (http://scratch.mit.edu/projects/editor/?tip_bar=getStarted). Če le obstajajo tehnične možnosti, se uporabi standardni programski jezik in urejevalnik v slovenskem jeziku.
Kategorije
LOGO od 4. do 6. razreda v dveh težavnostnih skupinah:
A LOGO skupina: 4. razred
B LOGO skupina: 5. in 6. razred
Pascal, C ali C++ od 7. do 9. razreda v treh težavnostnih skupinah:
C pascal ali C skupina: 7. razred
D pascal ali C skupina: 8. razred
E pascal ali C ali C++ skupina: 9. razred
Scratch od 4. do 9. razreda v treh težavnostnih skupinah
F scratch skupina: 4. in 5. razred
G scratch skupina: 6. in 7. razred
H scratch skupina: 8. in 9. razred
Python od 7. do 9. razreda
I python skupina: 7. razred
J python skupina: 8. razred
K python skupina: 9. razred
Pravila posameznih tekmovalnih panog
Tekmovanje je dvostopenjsko, kot šolsko in državno tekmovanje.
Prijavitelji morajo tekmovalce prijaviti najpozneje do 8. januarja 2025 do 14:00 ure v informacijski sistem ZOTKiS.
Šolsko tekmovanje bo potekalo 10. januarja 2025, po šesti šolski uri (pričetek med 13:00 in 14:00 uro). Naloge za šolsko tekmovanje bo zagotovila ZOTKS.
Naloge in rešitve s točkovniki za vse kategorije bodo dosegljive v sistemu ZOTKiS dva dneva pred tekmovanjem.
Po izvedenem tekmovanju mentorji popravijo naloge in rezultate vpišejo v sistem ZOTKiS najkasneje do 20. januarja 2025. Na državno tekmovanje se avtomatično uvrsti prvi iz vsake skupine s posamezne šole, ki doseže vsaj 50% točk in tisti, ki jih na podlagi rezultatov izbere Komisija ZOTKS za inovativne tehnologije.
Na državnem tekmovanju bodo tekmovalci v vseh skupinah reševali naloge na računalniku.
Pripravljalna gradiva
Prijavnina
Prijavnina na tekmovanje znaša 4 € (plus DDV)/tekmovalca za vse udeležence tekmovanja. Prijavnina bo namenjena pokrivanju stroškov priprave in izvedbe tekmovanja.
Brezplačna pa ostaja udeležba na vseh pripravah za evropsko mladinsko računalniško olimpijado (EJOI) in sama udeležba na njej.
Razglasitev rezultatov in nagrade
Rezultati bodo objavljeni v skladu s Pravilnikom o tekmovanju iz znanja programiranja.
Podelitev zlatih priznanj in nagrad bo na posebni prireditvi v juniju 2025. Datum in lokacija prireditve bosta določena naknadno in objavljena na spletni strani ZOTKS. Vsi nagrajenci bodo prejeli vabila na prireditev.
Srebrna in bronasta priznanja prejmejo tekmovalci na šolo. V primeru napačnega vnosa podatkov v ZOTKiS, si ZOTKS pridržuje pravico zaračunavanja stroškov, ki nastanejo s ponovnim pošiljanjem priznanj.
Najuspešnejši tekmovalci v posamezni skupini prejmejo za nagrado brezplačno udeležbo na strokovni ekskurziji, ki jo bo organizirala ZOTKS v letu 2025.
Najboljši tekmovalec v posamezni skupini prejme za nagrado brezplačno udeležbo na enem izmed taborov, ki jih bo organizirala ZOTKS v poletnih mesecih 2025.
Način izbora ekipe za mednarodna tekmovanja
Izbor ekipe za evropsko mladinsko računalniško olimpijado (EJOI)
Izmed tekmovalcev, ki programirajo v programskih jezikih Pascal, C ali C++ (kategorija Pascal, C ali C++ za učence od 7. do 9. razreda), bomo oblikovali širšo skupino za priprave na 7. Evropsko mladinsko računalniško olimpijado (EJOI). Letošnje leto je EJOI potekal v Kišnjevu v Moldaviji – https://ejoi2024.gov.md/, med 16. in 22. avgustom – kraj in datum za naslednje leto še nista znana.
Po pet najboljših tekmovalcev iz dveh skupin državnega tekmovanja (skupina D in E) se neposredno uvrsti v širši izbor za olimpijsko ekipo. V širši izbor se lahko povabi še do največ pet drugih tekmovalcev iz skupin C, D in E ter tiste, ki redno sodelujejo na tekmah šolske lige programiranja in dosežejo primeren rezultat.
ZOTKS bo vse tekmovalce, ki se bodo uvrstili v širši izbor za olimpijsko ekipo, o tem obvestila po državnem tekmovanju ter jih pozvala, da na posebnem obrazcu potrdijo svojo udeležbo na pripravah in izboru. V nasprotnem primeru se jih izloči iz nadaljnjega izbora. Za tekmovalce bodo organizirane skupne priprave, datumi bodo določeni naknadno.
Pripravam in samostojnemu reševanju nalog bo sledilo izbirno tekmovanje, na katerem bo glede na število doseženih točk, določena olimpijska ekipa štirih. Na izbirnem tekmovanju se tekmuje/programira samo v enakih programskih jezikih kot na olimpijadi – C ali C++. Datum in lokacija izbirnega tekmovanja bosta določena po državnem tekmovanju.
Izbirna kriterija za olimpijsko ekipo sta:
1.uvrstitev med štiri najboljše na izbirnem tekmovanju,
2.tekmovalcu v preteklih tekmovanjih ni bil dokazan poskus goljufije.
V primeru, da bosta dva ali več tekmovalcev na izbirnem tekmovanju izenačena oziroma izenačeni na zadnjih mestih, ki še vodijo v olimpijsko ekipo, se bodo pri njih upoštevali izkazani dosežki glede na sledeči vrstni red tekmovanj: na državnem tekmovanju, na šolskem tekmovanju in na tekmah šolske lige programiranja. V primeru, da bi kateri izmed članov olimpijske ekipe odpovedal udeležbo, se v ekipo uvrsti naslednje uvrščeni tekmovalec. Po enakem kriteriju se določi tudi ekipo tekmovalcev, ki bo Slovenijo zastopala na morebitnih drugih mednarodnih tekmovanjih, za katera prejmemo vabilo.
Odločitev Komisije ZOTKS za programiranje o ekipi na izbirnem tekmovanju je dokončna.